1. Opstart

At bygge et nyt hus er en stor beslutning. Det kræver overblik, tålmodighed og langt mere tid end de fleste forestiller sig. Her får du et ærligt indblik i hvad der venter. Ikke for at skræmme dig, men for at forberede dig bedst muligt.

Processen er fyldt med beslutninger, møder, dokumenter og koordinering. Det kan sagtens lade sig gøre, men du skal vide hvad du går ind til.

Illustration af byggeopstart

Typiske opgaver og tidsforbrug i byggefasen

  • 1 til 3 måneder med kataloger, inspirationssøgning og byggeudstillinger
  • Indledende møder med byggefirmaer for at vurdere kemi og prisniveau
  • Flere møder med det valgte byggefirma for at tilpasse design og detaljer
  • Hundredvis af e-mails
  • Møder med bank – gerne flere tilbud til sammenligning
  • 3 til 5 telefonopkald om ugen til entreprenør eller rådgiver
  • Løbende møder med byggerådgiver eller teknisk sparring
  • Evt. møder med advokat hvis kontrakten skal gennemgås
  • 1 til 2 ugentlige besøg på byggepladsen (husk at få nøgle)
  • Møder og mails med køkkenfirma, elektriker og VVS
  • Besøg hos leverandører af gulve, klinker og hvidevarer
  • Foraflevering cirka en uge før overtagelse
  • Endelig aflevering af huset
  • 1 og 5 års gennemgang efter indflytning
Scroll to Top